Handelsvoorwaarden

Algemene informatie

Vragen van klanten
Email: info@nordicwoods.nl
Nordicwoods
Onderdeel van Novawood ApS Gruppen
Btw-nr. DK38185683
Kaapstadweg 36 C, 1047 HK Amsterdam
Opgericht in 2016

 

1. Lees deze handelsvoorwaarden door, voordat je artikelen bestelt op Nordicwoods.nl

Deze handelsvoorwaarden ('Handelsvoorwaarden') zijn van toepassing als je artikelen bestelt of koopt op de website. Deze handelsvoorwaarden kunnen van tijd tot tijd worden bijgewerkt (bijvoorbeeld om veranderingen in de technologie, ons businessmodel, onze systeemcapaciteit of in de relevante wet- en regelgeving weer te geven) en daarom vragen wij je om elke keer dat je bij ons winkelt, akkoord te gaan met deze voorwaarden. Elke verwijzing naar 'je' of 'jouw' betekent jij als gebruiker van de website, elke verwijzing naar 'we', 'ons' of 'onze' betekent Nordicwoods.nl. Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden, kun je geen artikelen bestellen of kopen op de homepage.

Je hebt het recht om deze afspraak zonder opgaaf van redenen te herroepen binnen 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in het bezit hebt gekregen. Lees meer onder 'Herroepingsrecht'. Op je aankoop is garantie van toepassing, wat betekent dat je bepaalde wettelijke garanties hebt voor de contractuele aard van de goederen. Lees meer onder 'Gebrekkige of onjuiste goederen'.

Bestelling
Onze online shop is 24 uur per dag geopend, maar kan door onderhoud toch gesloten zijn.
We proberen onderhoud zo veel mogelijk 's nachts uit te voeren. Een bestelling die op een nationale feestdag is geplaatst, wordt de volgende werkdag verwerkt.
Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om artikelen in de webshop te kopen en een geldige creditcard hebben die door ons wordt geaccepteerd. Als je jonger bent dan 18 jaar, dan heb je een wettelijke reden nodig om een overeenkomst met ons aan te gaan. We kunnen je bestelling alleen voltooien als het afleveradres een privé- of zakelijk adres in de Benelux is.

Nordicwoods is verantwoordelijk voor de kaarttransactie en de verkochte artikelen. Wij behouden ons het recht voor de koopovereenkomst te ontbinden in elk van de volgende situaties, zonder dat er een schadevergoeding of andere kosten van toepassing zijn:

  • Je betalingsgegevens zijn onjuist of kunnen niet worden geverifieerd
  • Je bestelling is geplaatst met het oogmerk om fraude te plegen, enz. of geplaatst in verband met een strafbaar feit of andere illegale activiteit
  • We hebben het vermoeden dat je nog geen 18 jaar bent

Overeenkomsten kunnen alleen via de website of telefonisch met Nordicwoods worden gesloten. We verwerken geen bestellingen die via e-mail, brief of fax binnenkomen.

Voordat je je bestelling plaatst, kun je de ingevoerde gegevens wijzigen, met inbegrip van je adres-, factuur- of betalingsgegevens. Je kunt ook artikelen wijzigen of uit je winkelmandje verwijderen. Als je op 'Kopen en betalen' klikt, verschijnt er een bevestiging op je scherm. Je bent vanaf dat moment gebonden aan de koopovereenkomst. Lees meer onder 'Herroepingsrecht'. We sturen een e-mail met een bevestiging dat je iets via onze website hebt gekocht. Neem contact op met onze Klantenservice als je een fout hebt gemaakt bij het plaatsen van je bestelling. Wij helpen je graag. Je ontvangt een orderbevestiging per mail. Na het sluiten van de overeenkomst zijn de regels inzake herroepingsrecht van toepassing, zie hieronder.

Toegang tot de overeenkomst
Je ontvangt per mail een bevestiging van de overeenkomst. Wij bewaren gesloten overeenkomsten, waaronder de orderbevestiging, gedurende een bepaalde periode en wij raden je aan deze documenten ook zelf te bewaren, omdat ze daarna mogelijk niet meer op de website beschikbaar zijn.

Maatregelen tegen fraude
We willen jou en onze andere klanten beschermen tegen fraude en er tegelijk voor zorgen dat je veilig online bij ons kunt kopen. Daarom voeren wij enkele controles uit. Zo controleren wij onder meer de gegevens die je opgeeft als je iets via de website bestelt, met inbegrip van je adres- en betalingsgegevens.

2. Betaalmethodes
We accepteren de volgende betaalmethodes:

 

iDeal

Visa
Mastercard

 

Verificatiecode (CVC of CVV)

Als je met een creditcard betaalt, moet je de verificatiecode invoeren. Je vindt deze code op de achterkant van je creditcard, meestal aan de rechterkant. Wij hebben de verificatiecode nodig om de betaling uit te voeren en om te garanderen dat deze veilig verloopt. Er kunnen ook andere soortgelijke veiligheidsmaatregelen en betalingsprocedures van toepassing zijn
Het bedrag wordt pas geïnd als het artikel wordt verzonden. Er kan nooit meer in rekening worden gebracht dan het bedrag dat je bent overeengekomen voor de goederen en levering
Alle vermelde prijzen voor artikelen, leveringskosten en andere kosten zijn inclusief belastingen, btw en afdrachten. De prijzen zijn dagprijzen.

Valuta
De prijzen op de website worden in euro's weergegeven. Je kunt alleen betalen in euro's.

Leveringsvoorwaarden

Nordicwoods levert bestellingen boven de DKK 1000 gratis en binnen 2 tot 5 dagen. We verzenden uitsluitend naar adressen in de Benelux die via de weg ter bereiken zijn. De artikelen worden geleverd op het afleveradres dat bij de bestelling is opgegeven. We leveren alleen aan particuliere en zakelijke adressen. Je bestelling wordt op werkdagen geleverd. Het tijdstip van levering is afhankelijk van de vervoerder die wordt gebruikt. We leveren je bestelling bij de drempel/ingang van het terrein af. We kunnen een bepaalde dag of tijd niet garanderen. Maar we doen uiteraard wat we kunnen om op tijd te leveren. Laat vooral ook een telefoonnummer achter waarop de vervoerder je kan bereiken als er onduidelijkheden zijn. Geef duidelijk aan waar de pallet moet worden neergezet als er niemand thuis is om de levering in ontvangst te nemen. De levering vindt standaard plaats voor je woning. De weg naar de afleverlocatie moet berijdbaar zijn, hetzij in de vorm van asfalt, hetzij in de vorm van bestrating. Het is niet mogelijk om over een stoep, granietsnippers, grind en dergelijke heen te rijden. Er moet sprake zijn van een vrije hoogte van 4,5 meter en een vrije breedte van 3,5 meter en er mogen ook geen overhangende takken zijn. Indien het niet mogelijk is het adres te bereiken, worden de goederen zo dicht mogelijk bij het adres afgeleverd. Als de chauffeur de goederen niet kan afleveren met de heftruck of het materiaal dat hij eventueel bij zich heeft, behouden wij ons het recht voor om, na overleg met jou, de goederen van de vrachtwagen af te gooien, op voorwaarde dat de goederen daartegen bestand zijn. We kunnen de staat van de verpakking bij levering niet garanderen. Als de chauffeur de bestelling NIET kan afleveren en deze weer mee moet nemen voor retourneren of bezorging op een later moment, worden er conform de levervoorwaarden van het vervoersbedrijf aanvullende bezorgkosten per pallet in rekening gebracht. Let op: je bent na levering zelf verantwoordelijk voor de goederen. Als de goederen beschadigd zijn, moet je de ontvangst weigeren. Als je een klacht wilt indienen over gebreken, moet je ons daarvan op de hoogte brengen. Lees meer onder 'Gebrekkige of onjuiste goederen'.

 

Deelleveringen

Als je meerdere pallets bestelt, behouden we ons het recht voor om deelleveringen uit te voeren. Deelleveringen kunnen van toepassing zijn als bepaalde artikelen op het moment van bestellen te laat zijn of helemaal niet op voorraad zijn. Je wordt er uiteraard van op de hoogte gesteld als we je bestelling in delen moeten leveren. Bij deelleveringen brengen wij geen extra bezorgkosten in rekening.

 

3. Herroepingsrecht

Je hebt het recht om deze afspraak zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in het bezit hebt gekregen. In het geval van meerdere artikelen die tegelijk zijn besteld, maar in delen worden geleverd (d.w.z. deelleveringen), verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste artikelen fysiek in bezit krijgt. Voor een artikel dat uit verschillende batches of onderdelen bestaat, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de batch of het laatste onderdeel fysiek in bezit krijgt. Als je het herroepingsrecht wilt uitoefenen, moet je ons in een ondubbelzinnige verklaring (bijv. per post, fax of e-mail) op de hoogte brengen van je beslissing om deze Overeenkomst te herroepen (zie onderstaande contactgegevens). Je kunt ook gebruikmaken van het standaardformulier voor herroeping, dat je onderaan deze voorwaarden vindt. Je voldoet aan de herroepingstermijn als je je melding over de uitoefening van het herroepingsrecht verstuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

Gevolgen van herroeping

Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht in deze Overeenkomst, zullen wij alle van jou ontvangen betalingen, inclusief leveringskosten (exclusief eventuele extra kosten als gevolg van je keuze voor een andere levermethode dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevermethode), direct en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de datum waarop wij bericht hebben ontvangen van jouw besluit om deze Overeenkomst te herroepen, aan je terugbetalen. Wij doen deze terugbetaling met hetzelfde betaalmiddel als dat van de oorspronkelijke transactie, tenzij je uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven voor een andere vorm van betaling. Je bent in ieder geval geen enkele vergoeding verschuldigd als gevolg van de terugbetaling. Wij kunnen de terugbetaling achterhouden totdat wij de goederen hebben terugontvangen of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang wat er eerder gebeurt. Je moet zelf de kosten voor het retourneren van de artikelen betalen. Als je Nordicwoods het transport laat uitvoeren bij het retourneren van artikelen, zijn de kosten naar verwachting maximaal DKK 800, exclusief btw per pallet. Je moet de goederen direct en uiterlijk 14 dagen na de datum waarop je ons hebt laten weten dat je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, aan ons terugsturen. We raden je aan om het betalingsbewijs op te slaan als bewijs dat je de goederen aan de vervoerder hebt overgedragen. Je bent slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een behandeling die niet noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Verstuur de goederen naar:

Palletartikelen:

Nordicwoods
SDK Logistics Warehouse
Kaapstadweg 36c
1047 HK Amsterdam
Nederland

 

Klacht

Als je een klacht wilt indienen over een product dat volgens jou gebreken vertoont, kun je contact opnemen met:

info@nordicwoods.nl

met een volledige uitleg en foto's van het probleem. Wij zullen de zaak na ontvangst van de documentatie direct onderzoeken.

Je moet binnen een redelijke termijn een klacht indienen. Let op: als het artikel is beschadigd, moet je onmiddellijk na ontvangst een klacht indienen, anders vervalt je garantie conform de koopovereenkomst.

 

4. 'Gebrekkige of onjuiste goederen'

De Wet kopen op afstand is van toepassing op de aanschaf van onze producten. Neem contact op met onze Klantenservice als de geleverde goederen gebreken vertonen of als wij de verkeerde goederen hebben geleverd. Als je het gebrek enz. al kunt zien op het moment dat de vervoerder de goederen aflevert, weiger dan de levering. In geval van gebreken of een onjuist artikel kun je kiezen uit de volgende opties:

  • Het artikel retourneren en de aankoopprijs en alle leveringskosten terugkrijgen, als onze Klantenservice het retour heeft verwerkt;
  • Het artikel retourneren en een vergelijkbaar artikel ontvangen, als onze Klantenservice het retour heeft verwerkt, op voorwaarde dat we hetzelfde artikel kunnen leveren; of
  • Het artikel houden en een deel van de aanschafkosten terugkrijgen.

Je moet binnen een redelijke termijn een klacht indienen. Een redelijke termijn is als je binnen twee maanden na de constatering van het gebrek een klacht indient. Vermeld bij contact met de klantenservice het bestelnummer, eventueel het artikelnummer en geef aan wat er mis is met het artikel enz. Je bent niet verantwoordelijk voor kosten in verband met het retourneren van een artikel dat gebreken vertoont of onjuist geleverd is. We betalen de aanschafprijs en de oorspronkelijke bezorgkosten terug als we het artikel retour hebben ontvangen, tenzij je een nieuw artikel ter vervanging van het oorspronkelijke artikel wilt. Verstuur de goederen naar:

Palletartikelen:

Nordicwoods
SDK Logistics Warehouse
Kaapstadweg 36c
1047 HK Amsterdam
Nederland

Volledigheid van de overeenkomst
Deze Voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen ons.

Overdracht
Wij zijn gerechtigd om onze rechten en verplichtingen in verband met de met jou gesloten overeenkomst aan derden over te dragen. De overdracht is uiteraard op voorwaarde dat de standaard van de dienstverlening die je ontvangt, niet achteruitgaat. We laten het je weten als er een dergelijke overdracht plaatsvindt. Als je akkoord gaat met deze voorwaarden, ga je akkoord met een eventuele toekomstige overdracht. Tegelijkertijd stem je ermee in dat, vanaf het moment dat wij je hebben laten weten over de overdracht, jouw rechten alleen jegens die derde partij kunnen worden afgedwongen.

Persoonsgegevens
Als je een overeenkomst met ons wilt aangaan, hebben we de volgende gegevens nodig: naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres. Wij registreren je persoonsgegevens met als doel om het artikel aan je te leveren. De persoonsgegevens worden geregistreerd bij Nordicwoods.nl en gedurende vijf jaar bewaard, waarna ze worden gewist. Als persoonsgegevens via onze website worden verzameld, zorgen wij ervoor dat dit altijd gebeurt met jouw uitdrukkelijke toestemming, zodat je precies weet welke informatie wordt verzameld en waarom. De directeur en de medewerkers van Nordicwoods.nl hebben toegang tot de informatie die we over jou vastleggen. De verwerkingsverantwoordelijke bij www.nordicwoods.nl is Peter Scheibel. Informatie die aan www.nordicwoods.nl wordt verstrekt, wordt op geen enkele wijze aan derden verstrekt of verkocht, en we registreren geen gevoelige persoonlijke informatie. LET OP! Als je een overeenkomst hebt met, bijvoorbeeld, een beoordelingssite, wordt dit beschouwd als het verstrekken van informatie aan derden. Je moet dit hier vermelden en aangeven aan wie je de informatie doorgeeft. Als je je hebt geregistreerd bij www.nordicwoods.nl, heb je altijd het recht om bezwaar te maken tegen de registratie. Je hebt ook het recht om te zien welke gegevens wij over jou vastleggen. Deze rechten heb je op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming. Als je vragen hebt, richt deze dan per e-mail aan Nordicwoods.nl (info@nordicwoods.nl).

Geschillen
Je hebt het recht een klacht in te dienen bij de Consumentenbond als je ontevreden bent over het product dat je bij ons hebt gekocht en je het met onze klantenservice niet eens kunt worden over een redelijke oplossing voor het geschil.

5. Algemene informatie

De website 'www.nordicwoods.nl' wordt aangeboden door Novawood ApS. Btw-nummer DK38185683, info@nordicwoods.nl. Neem contact op met onze klantenservice via info@nordicwoods.nl als je problemen ondervindt met je bestelling op de website of andere problemen met de website. Als je delen van deze Voorwaarden niet begrijpt, neem dan contact op met de Klantenservice voordat je gaat winkelen op deze website. De website www.nordicwoods.nl is deel van www.nordicwoods.dk / www.nordicwoods.be